Direktesalgsforbundets personvernerklæring

Personopplysninger er opplysninger som kan koples til deg som person. Det kan være navn og kontaktopplysninger, men også informasjon som kan knyttes til deg indirekte. Her kan du lese om hvilke personopplysninger Direktesalgsforbundet er ansvarlig for. Det er viktig for oss at du vet hva slags personopplysninger vi behandler, slik at du kan ivareta dine rettigheter etter personvernlovgivingen.

Dersom du har spørsmål om denne personvernerklæringen eller vurderinger vi har gjort, kan du kontakt oss på [email protected]

Vi behandler i hovedsak opplysninger om deg i følgende tilfeller:

• Du har sendt oss en henvendelse

• Du har meldt deg på et arrangement eller konkurranse

• Du abonnerer på vårt nyhetsbrev

• Du er journalist og har tatt kontakt med oss for en uttalelse

• Du besøker vår hjemmeside www.direktesalgsforbundet.no

Vi kan også motta opplysninger om deg fra andre, i slike tilfeller:

Vi har bedt et medlem eller virksomhet om en redegjørelse og dine opplysninger fremkommer i denne

En avviksmelding inneholder opplysninger om deg

En klage, tips eller veiledningssak inneholder opplysninger om deg

Du er registrert som vår kontaktperson for en virksomhet

Direktesalgsforbundet har en IKT-driftsmodell der vi bruker eksterne leverandører til drift og vedlikehold. All infrastruktur og data er lokalisert innenfor EU/EØS eller land som oppnår et tilstrekkelig beskyttelsesnivå i henhold til EU-kommisjonens beslutning.

Besøk på våre nettsider

Behandlingsgrunnlaget er anonymt og den berettigede interessen er å forbedre og videreutvikle informasjon på nettsidene våre.

E-post

Vi benytter e-post for å utføre våre arbeidsoppgaver. E-post vi mottar og svaret vi gir, vil normal bli liggende på maskinen til den som behandler din henvendelse. Vi ber om at særlige kategorier personopplysninger ikke sendes per e-post.

Telefon

Vi loggfører ikke ditt telefonnummer, når du ringte eller samtalens varighet med mindre det er nødvendig for å behandle din henvendelse på en god og seriøs måte. Ved lagring er det for å kunne følge opp telefonsamtalen ved behov, for eksempel for å be om mer informasjon eller gi konkrete tilbakemeldinger.

Nyhetsbrev fra oss

For at vi skal kunne sende deg nyhetsbrev på e-post, må du registrere en e-postadresse. E-postadressen vil bare bli brukt til å sende ut nyhetsbrev og evt. brukerundersøkelser om dette. Når du melder deg på nyhetsbrevet, samtykker du til vår behandling av opplysninger om deg. E-postadressen lagres i en egen database driftet av vår leverandør: Huset Kommunikasjon AS/Mailchimp og deles ikke med andre. Din e-postadresse slettes når du melder deg av nyhetsbrevet via Mailchimp.

Behandlingsgrunnlaget for behandling av e-postadressen din i tilknytning til nyhetsbrevet vårt er personvernforordningen artikkel 6 nr. 1 bokstav a, altså samtykke.

Du kan kontakte oss ved å sende e-post til: [email protected] eller brev til: Direktesalgsforbundet, Kniveveien 29, 3036 Drammen.