ARKIV
- Alt dreier seg om kundeopplevelsene
- Hvordan håndterer du stress
- Sosiale medier er din «hemmelige» hjelper
- Noen ganger lykkes du – andre ganger ikke
- God service sikrer fortsatt salg
- Hvorfor skal jeg kjøpe fra deg?
- Styrelederens brå bortgang
- Fra selger til spesialist
- Hvorfor hater TikTok oss?
- Hvor står vi – hvor vil vi?

Travel, men rolig juletid
Ingen kan tvile på at desember er årets travleste måned. I løpet av noen få hektiske uker skifter varer, tjenester og penger eiere i ekspressfart. Svært mye pakkes pent inn som julegaver – selvfølgelig.
Direktesalgsbransjen er ikke noe unntak.
– Trolig vil desember i år vise en omsetning som er høyere enn noen gang, mener lederen i Direktesalgsforbundet Jan-Fredrik Torgersen.
Han begrunner det med at rapporter fra hele landet viser en stor aktivitet.
– Omsetningsformen tiltaler mange. Direktesalgsbransjens store fordel er at kjøpere og selgere møtes i rolige former der det er god tid til grundige forklaringer, demonstrasjoner og testing før man kjøper. Kjøpesentrenes stress kan ikke konkurrere med det , sier Torgersen. Dessuten er vareutvalget førsteklasses med mange nyheter og forbrukernes rettigheter vel ivaretatt med et lovverk som gir større grad av trygghet enn ved tradisjonell handel.