Tilbakeblikk

desember 11, 2015 1:20 pm

Først jul – så nyttår

Gjennom hele året har vi gitt deg oppdateringer fra bransjen og nyttige innspill. Når det nå nærmer seg oppskyting av nyttårsrakettene, trekker vi tidslinjen litt tilbake og gjenopplever noe…

En direkteselger tilbyr og selger merkevarer – men ikke alle er klar over at de selv også er en merkevare. Merkevarer bygger man med positive assosiasjoner der det du tilbyr dekker godt- eller overgår kundens forventningene over tid – altså kommer kunden tilbake og gjør gjenkjøp. Først da skal du være fornøyd med egen innsats. Her er noen råd for hvordan du kan bygge opp din personlige merkevare:

http://www.direktesalgsforbundet.no/du-og-kundene-dine/

 

Karrierevei mot toppen

Lilian Facht i Norwex vet hva hun snakker om, fordi hun har selv har gått alle trappene i direkteslagsbransjen. Hun begynte som konsulent – så salgsleder, administrasjon og leder.

– Vi har et sterkt fokus på demonstrasjoner overfor kundene. Suksessfaktorene bygger først og fremst på tett kontakt, god informasjon, inspirasjon og glede. Her kan du lese hennes vurderingen og råd. Hva kan du lære?

http://www.direktesalgsforbundet.no/homeparties-er-kjernen-var/

 

Giftet seg til suksess

– Vi hadde jobbet mye, og da vi omsider fant tid til å gifte oss etter syv år, skulle det skje med stil på et elegant slott i Sverige. Tre dager til ende, forteller Heidi Nilsen! Alt ble planlagt ned til minste detalj, men en ting fikk hovedpersonen ikke kontroll over…

– Med en stresset og gusten hud kjente jeg at alt ikke var på plass. Og det var bare 10 dager igjen da jeg kjøpte hjelp usett fra en venninne. Nå opplever Heidi Nilsen og mannen stor suksess med direktesalg.

http://www.direktesalgsforbundet.no/passion-og-stolthet-kan-ta-deg-dit/

 

Ledere med stayerevne

Camilla Fleron har vært med i 13 år – Aina Rønning i 12 år. Begge har gitt sine bidrag til å styrke Nu Skin som merkevare. Forretningsmodellen bygger på menneskers ønske om å ha kontroll over hvordan de lever – og måten de eldes på.

– Det har skjedd mye, først og fremst med vår posisjon i en bransje som har blitt mye sterkere. Nu Skin ble startet i USA i 1984. I Norge skjedde introduksjonen først i 1999. Det har vært 15 spennende år.

http://www.direktesalgsforbundet.no/innovasjon-viser-veien-videre/

 

Utfordringer skal overvinnes

Kundekontakt og salg er helt naturlig for noen. Fødte selgere elsker å eksponere seg selv og har vareutvalget sitt top of mind til enhver tid. For andre – ja, faktisk de fleste, er salgsaktivitet en utfordring. Men det trenger ikke å være slik.

Du kan styrke og spisse din salgspraksis ved å utnytte de styrkene du har, uansett om du er utadvendt eller mer beskjeden.

http://www.direktesalgsforbundet.no/jobb-med-dine-sterke-sider/

 

Du må holde deg 100% ajour

Direktesalgsforbundet har svært godt samarbeide med blant annet Forbrukerombudet. Juridisk direktør Frode Elton Haug
 har gitt oss utdypende forklaringer på forventede lovendringer, hvorav disse er de viktigste: Innskjerping i definisjonen av hva som er
en «uttrykkelig anmodning». Det vil ikke lengre bli anledning til å ringe egne kunder som er i reservasjonsregisteret med mindre kunden selv anmoder om det. Og det faktum at frivillige organisasjoner fortsatt skal få operere delvis utenfor regelverket.

http://www.direktesalgsforbundet.no/blir-det-endringer/

 

Hundre tusen muligheter

Da vi skrev om arbeidsledigheten som stiger, ble det vår mest leste (og delte) sak i 2015. Flere bedrifter må permittere eller nedbemanne, mens andre rasjonaliserer til å bli mer kostnadseffektive. Når problemene tårner seg opp, kan direktesalg være den store mulighet.

Størst fokus har det til nå vært på olje- og gassektoren, som ifølge Statoil betyr 250.000-300.000 jobber i Norge. NHOs barometer viser at vi må 8 år tilbake i tid for å finne tilsvarende pessimisme.

Det er mer enn 85.000 som arbeider i Direktesalgsbransjen i Norge. Men det kunne gjerne vært over 100.000.

http://www.direktesalgsforbundet.no/na-slipes-knivene/