DF’s Bransjefest ble en suksess også i år

oktober 28, 2011 11:33 am

Det var store forventninger til årets bransjefest – og de ble innfridd.

Det sosiale med stilige rammer, spennende underholdning og god mat er selvfølgelig viktig, men dette er også kvelden der de beste blir hedret med priser, sier Jan Fredrik Torgersen.

Et typisk trekk er også at intense konkurrenter møtes og koser seg sammen. Et annet er en bransje som har vokst seg stor og seriøs – og er på full fart videre fremover.

Rannveig Wahll i Eqology kan regne seg som en veteran i direktesalg. I 12 år har hun jobbet med kosmetikk, hudpleie, kosttilskudd og helse. I år vant hun en av DF Award prisene.

Jeg har fulgt utviklingen tett i mange år og merker tydelig at hele bransjen har kommet en lang vei. Det er letter nå enn det var tidligere fordi medlemmene i Direktesalgsforbundet har klart å sette et seriøst, trygt og godt preg på hele bransjen, sier hun.

Vi er konkurrenter, men det er utrolig interessant å treffe kolleger og utveksle erfaringer, sier Rannveig Wahll som mener en viktig suksessfaktor er at direktesalgsbransjen er flinkere til å ta vare på kundene enn tradisjonell handel.

 

Det er Tone Sandnes fra PartyLite, også hun en av årets DF Award vinnere, helt enig i.

Dette er en veldig personlig bransje med tett oppfølging av kundene.

”Kjempeartig” er ordet hun bruker nå hun skal beskrive møtet med konkurrentene hun møtte denne kvelden.

Jeg trodde ikke direktesalg var så stort og når vi vet bransjen skal vokse videre gir det meg optimisme for fremtiden, sier hun og trekker frem friheten ved å styre arbeidsdagen selv som et stort gode.

Mer om bransjefesten og hvem som fikk de øvrige DF Awards, kan du lese her.