Bransje utvikling

september 19, 2011 6:26 am

Som alle andre bransjer opplever direktesalg endringer i folks etterspørsel. Produktområdene utvikles og utvides – og nye kommer til. Livsttilsprodukter får en stadig tydeligere plass.

-Våre medlemmer er dyktige til å følge trender og tilby det kundene vil ha. Nå ser vi spesielt at både livsstils- og kostholdsprodukter knyttet til trening øker, sier Jan Fredrik Torgersen.

Det bekrefter Børre Gjersvik i Herbalife Norge som blant annet selger proteinbaserte måltider til før, under og etter trening.

Selskapet samarbeider tett med enkeltidrettsutøvere og lag, som Sparta ishockey. De ble Norgesmestre i fjor.

– Gjennom året har vi mange sportsseminarer landet rundt, der vi setter fokus på hvor viktig næringsdelen er for prestasjoner. Det gjelder både for toppidrettsutøvere og mosjonister. Interessen for disse produktene øker sterkt, sier Gjersvik.